Soulnote

Soulnote

Soulnote to wysokiej klasy marka domowego sprzętu audio należąca do CSR, Inc. z siedzibą w Kanagawie w Japonii. CSR zostało założone w 2004 roku przez byłych członków Marantz Japan. Obecnie zatrudnia około 50 pracowników. Hideki Kato, dyrektor ds. dźwięku od 2016 r., ma długą karierę zawodową, sięgającą końca lat osiemdziesiątych, będąc głęboko zaangażowanym w rozwój legendarnych wzmacniaczy A-10 firmy NEC, a także serii LHH firmy Philips, ale pozostając w tyle za sceną. Pierwsza premiera Soulnote w Europie miała miejsce kilka lat temu z modelami SA300 / SC300 / SD300 / SC710 / SA730. Obecna oferta opiera się jednak na zupełnie innej koncepcji projektowej niż poprzednie modele.

Filozofia projektowania Soulnote

Podczas swojej długiej pracy jako projektant sprzętu audio zarówno w obszarze analogowym, jak i cyfrowym, Kato usiłował znaleźć przyczynę, dlaczego poprawa parametrów statycznych i jakości dźwięku podczas odtwarzania nie zawsze mu odpowiadała. Kato postawił hipotezę dotyczącą kontrkoncepcji, którą nazwał dynamicznym performance. Z tej hipotezy wynika przyjęcie trybu NOS (bez oversamplingu) do odtwarzania PCM w konwersji cyfrowo-analogowej, a także obwodu innego niż NFB (bez ujemnego sprzężenia zwrotnego) we wzmacniaczach. Rzeczywiście pogarszają one wynik pomiaru w trybie statycznym, ale znaczną poprawę można zauważyć w trybie dynamicznym.

W Soulnote za najważniejszą w odtwarzaniu muzyki uznają dynamikę wykonania, zachowując dokładność pierwotnego przebiegu na osi czasu, której jednak wciąż nie da się zmierzyć żadną konwencjonalną metodą. W Soulnote dominuje wyłącznie słuchanie przy ustalaniu i ulepszaniu obwodów, doborze części i konstrukcji mechanicznej. Podejście to stanowi swoistą antytezę supremacji wydajności statycznej.

Soulnote