Unison Research Triode 25

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Unison Research
  • Dostępność: Magazyn zewnętrzny, dostawa 1-3 dni. Magazyn zewnętrzny, dostawa 1-3 dni.
  • szt.
  • 11 900,00 zł / szt.
  • Niedostępny

Unison Research Triode 25 - zintegrowany wzmacniacz lampowy na EL34 w układzie Push-Pull.

Trzy wzmacniacze symbolizują sukces firmy Unison Research: SIMPLY TWO, TRIODE 20 oraz legendarny ABSOLUTE. Z okazji 25 rocznicy powstania Unison Research, składamy hołd tym historycznym urządzeniom, oferując SIMPLY TWO i ABSOLUTE w "rocznicowej", limitowanej edycji. Postanowiliśmy też zbudować zupełnie nową wersję wzmacniacza TRIODE 20 i nazwać go przez analogię do poprzednika: TRIODE 25.

TRIODE 25, podobnie jak jego pierwowzór, jest wzmacniaczem o konstrukcji push-pull, Wykorzystano w nim w stopniu mocy lampy EL34. Końcowy obwód przeciwsobny obejmuje ostatni etap wzmocnienia, realizowany przez dwie lampy przeznaczone do amplifikacji sygnału akustycznego mocy. Sygnał ten podzielony jest przez stopień poprzedzający (tzw. „odwracacz fazy”) na połówki dodatnie i ujemne. Te „ujemne” są zamieniane (odwrócone) na identyczne o polaryzacji dodatniej i są wzmacniane oddzielnie przez lampy końcowe. Prawidłową rekonstrukcję sygnału audio uzyskuje się na transformatorze wyjściowym (głośnikowym), który dzięki precyzyjnej, symetrycznej konstrukcji pozwala na „złożenie” obu połówek sygnału z jednoczesnym przywróceniem prawidłowej polaryzacji tej ujemnej, (wzmacnianej w postaci dodatniej) i uzyskanie absolutnie liniowego sygnału mocy wyprowadzonego na zaciski głośnikowe.

Oto niektóre z najważniejszych i znaczących zalet konstrukcji push-pull w tego typu konstrukcji wzmacniacza:

  • Większa moc
  • Wyższa efektywność, a zatem mniej ciepła generowanego przez lampy mocy, co ma pozytywny wpływ na ich trwałość, a także znaczne oszczędności w kosztach energii
  • Brak statycznej polaryzacji transformatora wyjściowego (ma to miejsce w konstrukcjach klasy A), co powoduje lepszą wydajność sekcji wzmacniacza końcowego

Aby zapewnić wysoką jakość dźwięku wzmacniacza w układzie push-pull jest bardzo ważne, aby wszystkie poszczególne etapy amplifikacji, a w szczególności dwie połówki wzmacniacza wyjściowego były starannie zaprojektowane i wykonane. Pozwoli to zapobiec powstawaniu niebezpiecznych zniekształcenia harmonicznych. Dotyczy to też oczywiste transformatora wyjściowego. Nowy wzmacniacz TRIODE 25 doświadczył długiego i żmudnego procesu projektowania oraz testowania pomimo posiadanego znacznego doświadczenia nabytego przy budowie jego poprzednika, TRIODE 20. TRIODE 25 może pracować w dwóch trybach:. triody i pentody. Ten ostatni jest w stanie zapewnić maksymalną moc ponad 45 watów na kanał przy obciążeniu 6 omów, z ekstremalnie małymi zniekształceniami harmonicznymi w całym paśmie audio.

KONSTRUKCJA WZMACNIACZA

W TRIODE 25 zastosowano pozłacane złącza typu RCA. Przełącznik trybu pracy (wybór wejść) jest to obrotowy, o konstrukcji zamkniętej (odporny na kurz) z pozłacanymi stykami. Potencjometr głośności to słynny niebieski, podwójnej sekcji potencjometr ALPS RK27 z napędem elektrycznym, kontrolowanym przez mikroprocesorowy pilot na podczerwień. Sygnał wejściowy jest wzmacniany wstępnie przez pierwszy stopień wzmocnienia zbudowany na podwójnej triodzie typu ECC83. Następnie jest podawany do stopnia odwracania fazy z ECC82, z którego podąża do stopnia mocy o niskiej impedancji i wysokiej liniowości. Stopień wyjściowy składa się z pary lamp typu EL34. Unikalna konstrukcja TRIODE 25 pozwala na wybór pracy lamp końcowych w dwóch trybach: triody lub pentody. Transformator wyjściowy został zaprojektowany i wykonany taki, aby zapewnić niesamowicie jak na „lampowce” szerokie pasmo 30 kHz przy pełnej mocy (nieosiągalne dla innych konstrukcji). W TRIODE 25, sprzężenie zwrotne - tak ważne we wzmacniacza typu push-pull – można zmieniać pomiędzy dwoma uprzednio określonych poziomami. Ta opcja pozwala "dostroić" wydajność wzmacniacza według cech pozostałych urządzeń współpracujących, a w szczególności głośników. Poziom sprzężenia zwrotnego jest bardzo niski nawet w pozycji maksymalnej i nigdy nie przekracza 12 dB, co skutkuje „brakiem zmęczenia” u słuchacza nawet po wielu godzinach odsłuchu.

ETAPY ROZWOJU WZMACNIACZA

Unison Research na przestrzeni lat opracował wiele wzmacniaczy typu push-pull. Nasze doświadczenie pokazuje, że stopień mocy wymaga sterowania wyższym poziomem, niż w konstrukcjach single - ended. W związku z tym trzeba osiągnąć wyższy poziom wzmocnienia stopnia napędzającego końcówki mocy oraz zmniejszenie impedancji wyjściowej. Kolejnym wymogiem jest wysoka polaryzacja układu, która musi zapewnić duże wzmocnienie sygnału, wymagane do napędzania stopnia mocy w każdym punkcie pracy. Do generowania sygnałów w przeciwfazie, niezbędnych dla funkcjonowania stopnia końcowego push-pull, w konstrukcji TRIODE 25 zadbaliśmy o bardzo precyzyjną kontrolę symetrii sygnałów w stopniu odwracacza fazy i wzmocnienia końcowego. Mogliśmy to osiągnąć poprzez zastosowanie podzespołów o minimalnej tolerancji ich parametrów, dokładnego montażu i unikatowego projektu. Stopień mocy wykorzystuje parę lamp typu EL34. W poszczególnych etapach projektowania i konstrukcji uznaliśmy, że lampy te zapewnią uzyskanie odpowiedniego poziomu polaryzacji i umożliwiają osiągnięcie dobrego kompromisu pomiędzy osiągami w zakresie maksymalnej mocy i minimalnych zniekształceń. W TRIODE 25 regulacja biasu jest realizowana automatycznie na poziomie ok. 20% oraz w 80% manualnie. Pozwala to na precyzyjne skalibrowanie parametrów pracy lamp końcowych przy jednoczesnym zabezpieczeniu przed przypadkowym wprowadzeniem ich charakterystyki na niebezpieczne poziomy. Po opisaniu struktury poszczególnych stopni wzmacniacza, konieczne jest również krótkie zaprezentowanie stopnia zasilacza - kolejnego bardzo ważnego podzespołu wzmacniacza. Toroidalny, niskostratny transformator zasilający jest ekranowany magnetycznie, tak aby zmniejszyć obecność pól magnetycznych. Stopień mocy jest obsługiwany przez 8 A mostek prostowniczy oraz zespół filtrów LC. Musi on zapewnić absolutnie pozbawiony pulsowania, odpowiedni poziom natężenia przy napięciu anodowym 500 V. Zarówno ekranowanie magnetyczne, jak i podwójna filtracja są koniecznymi dla zapewnienia „czystej energii”. W innym wypadku mógłby wystąpić przydźwięk sieciowy, zwłaszcza przy użyciu głośników o wysokiej efektywności. Poszczególne stopnie są zasilane poprzez filtry RC oddzielne dla poszczególnych kanałów lewego i prawego. To również wpływa na zmniejszenie przydźwięków i zwiększa separację kanałów. Poza tym wszystkie napięcia zasilające lampy małej mocy oraz obwody kontrolne (obwody kontroli pilota) są stabilizowane.

 

"Powiem krótko - jeśli chcecie przekonać się na czym polega prawdziwy czar lampowych konstrukcji lub w ciągu kilku minut zaprezentować to wyjątkowe brzmienie komuś innemu, musicie wypróbować Triode 25. Ten wzmacniacz to kwintesencja lampowego grania, ale zrealizowana z wyczuciem i umiarem. Włoski lampowiec nie jest audiofilskim odpowiednikiem latte z rozpuszczonymi trzema łyżkami cukru i dolanym syropem. Jego dźwięk jest ciepły, ale w stopniu jedynie delikatnie wykraczającym poza ramy umownej neutralności. Nie są to w każdym razie rozgotowane kluchy, ale z pewnością Triode 25 zachowuje się zupełnie inaczej, niż P40. Tutaj nie ma naciągania brzmienia w kierunku analitycznego tranzystora - wzmacniacz absolutnie nie ukrywa, że jest stuprocentowym lampowcem i taki rodzaj przekazu będzie nam oferował. Od samego początku urzekło mnie to, że Triode 25 ma w sobie wszystko, za co kochamy lampy. Nie tylko ciepło i wciągającą średnicę, ale także piękną, mieniącą się różnymi odcieniami górę pasma, rewelacyjną, trójwymiarową przestrzeń, bogatą paletę barw, niesamowicie organiczną średnicę i umiejętność kreowania prawdziwego klimatu nagrań, która bierze się nawet nie wiadomo skąd. Prawdę mówiąc, jak już nasłuchałem się trochę sprzętu w swoim życiu, tak wciąż nie potrafię opisać tego, co tak bardzo fascynuje mnie w brzmieniu dobrych wzmacniaczy lampowych. Skąd bierze się ten ich naturalny realizm, który sprawia, że nie czujemy się jakbyśmy byli obecni podczas sesji nagraniowej, a nie siedzieli w domu i puszczali muzykę z płyty czy z komputera. Myślę jednak, że to tu właśnie kryje się cała magia Triode 25." - Stereolife

 

Dane techniczne:

  • Stereofoniczny, lampowy wzmacniacz zintegrowany z kartą przetwornika USB
  • Stopień wyjściowy wzmacniacza w układzie push-pull, ultralinearnym
  • Wzmacniacz pracuje w czystej klasie AB
  • Moc wyjściowa: 45 W na kanał w trybie pentody lub 25 W w trybie triody
  • Impedancja wyjściowa: 6 Ohm
  • Impedancja wejścia: 47 kOhm/50pf
  • Wejścia liniowe: 4 x RCA, 1 x pętla magnetofonowa, 1 x wyjście aktywnego subwoofera
  • Regulowana głębokość negatywnego sprzężenia zwrotnego: 5dB lub 1,8 dB
  • Pasmo przenoszenia: 20 – 30000 Hz
  • Lampy sterujące: 1 x ECC82 (12AU7) oraz 2 x ECC83 (12AX7)
  • Lampy mocy: 4 x EL34 lub 6CA7
  • Pilot zdalnego sterowania: tak
  • Pobór mocy: 300 W
  • Wymiary: 20 cm wysokości, 30 cm szerokości, 45 cm głębokości
  • Masa netto: 20 kg
  • Wzmacniacz może być wyposażony w moduł przetwornika D/A

    SPECYFIKACJA TECHNICZNA PRZETWORNIKA D/A:
  • Karta przetwornika D/A z wejściem USB 2.0 (odbiornik XMOS)
  • Głębia bitowa dla sygnałów PCM do 32 bit/384 kHz
  • Obsługa sygnałów DSD do częstotliwości 5,6448 MHz włącznie

Nasze marki

  • Klipsch
  • Adeo Screen
  • Tellurium Q
  • Synergistic Research
  • Xavian
  • Audio-GD
  • Enerr
  • Audiovector
  • Norma Audio
  • Wigg Art
  • FiiO
  • Abyssound
  • Final Audio Design
  • Używane audio
  • Amina
  • Arcam
  • Ahp
  • Fram Audio
  • Cabasse
  • Brainwavz
  • iFI Audio
  • Tannoy
  • Kef
  • Vitrea
  • Samsung
  • Jelco
  • Crayon
  • Philips
  • Cayin
  • Trilogy Audio
  • Trenner & Friedl
  • Lumin
  • Onkyo
  • BenQ
  • Lindy
  • Vinyl
  • Vap
  • Naim
  • Solid Tech
  • Ortofon
  • Zavfino
  • Tonar
  • Beyerdynamic
  • Melodika
  • Cocktail Audio
  • Davone
  • Rha
  • Isotek
  • Acoustique Quality
  • Meze
  • Hijiri - Harmonix
  • Nagra
  • Avid
  • Peerless-AV
  • Epson
  • Fezz Audio
  • Musical Fidelity
  • Pylon Audio
  • Optoma
  • Sveda Audio
  • Nime Audio Design
  • Cyrus
  • Seura
  • Audion
  • Anthem
  • Gradient
  • Hana Cartridges
  • ATC Loudspeakers
  • Full Music
  • Nottingham Analogue Studio
  • Pear Audio Analogue
  • German Physiks
  • Paradigm
  • Shuguang
  • Martin Logan
  • Pmc
  • Isol - 8
  • AudioMuzoFans
  • Mastersound
  • AudioSolutions
  • Sony
  • Audio Physic
  • Mullard
  • Goldring
  • Line Magnetic Audio
  • Electro-Harmonix
  • Sovtek
  • Nagaoka
  • Davis Acoustics
  • Audio Anatomy
  • Mee Audio
  • Genalex
  • Tung-sol
  • Triangle
  • Falcon Loudspeakers
  • NuPrime Audio
  • Astell & Kern
  • XRCD24
  • Bladelius Design Group
  • Pioneer
  • InFocus
  • ArtSound
  • Rockna Audio
  • Auralic
  • Primare
  • Monkey Cable
  • Shanling
  • HiFiMan
  • Vermouth Audio
  • Megalith Audio
  • Cardas Audio
  • Yaqin
  • Feliks Audio
  • YBA
  • Kimber Kable
  • Pro-Ject Audio Systems
  • Advance Acoustic
  • PSVane
  • Audio Academy
  • PureLink
  • Ubiq Audio
  • Unison Research
  • Atoll
  • Kauber
  • Mag-Lev Audio
  • Quadral
  • Mytek
  • Audiobyte
  • Acer
  • Beniamin Baczewski
  • Buchardt Audio
  • Fyne Audio
  • Audioform
  • Viz-Art Automation
  • Rel Acoustics
  • Hegel
  • JVC
  • Premium Sound
  • Chord Electronics
  • Wireworld
  • Encore