Pmc DB1 GOLD

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Pmc
  • Dostępność: Na miejscu. Na miejscu.
  • para
  • 5 999,00 zł 4 999,00 zł / para

Najmniejsze monitory PMC - studyjna jakość PMC DB1 GOLD

"DB1 Gold to niewielkie i kosztowne kolumny. Tak małe monitory nazywa się zazwyczaj mini-monitorami, co całkiem dokładnie oddaje ich naturę. Płacąc tak duże pieniądze za coś tak niewielkiego, oczekujemy, że zwróci się to nam z nawiązką w innej walucie – tutaj w dźwięku. Wielu melomanów, audiofilów, profesjonalistów uważa, że płacenie dużych pieniędzy za monitorki nie jest zbyt mądre. Tyle tylko, że konstrukcje tego typu oferują zalety, o które w dużych kolumnach trzeba walczyć i zwykle sporo więcej zapłacić. Nie chcę jednak nikogo przekonywać. Dla tych, którzy wiedzą, czego w takich kolumnach szukają, jak również dla tych, którzy nie mają w pokoju zbyt dużo miejsca, albo sam pokój jest niewielki, to będą kolumny, z którymi powinni się zetknąć.
Ich brzmienie jest otwarte i selektywne, ze świetnie prowadzonym basem. Nie najniższym, ale całkiem przyjemnie wypełnionym. Różnicują nagrania jak rasowe monitory i w bardzo dokładny sposób przekazują to, co zapisano na płycie. Nie będę mówił, że znikają z pomieszczenia, zostawiając nas z muzyką, bo to trywialne, każda dobra kolumna powinna coś takiego robić. Te dokładają do tego dużą głębokość sceny i bardzo dobre odwzorowanie planów – nie w tak plastyczny sposób, jak to robią np. wspomniane Sonus fabery, ale z kolei jeszcze dokładniejszy. To limitowana edycja, co znacząco podwyższa wartość tych kolumn. PMC to rzetelna firma i proponuje rzetelne, w najlepszym tego słowa znaczeniu, produkty. Trzeba wiedzieć, czy tego właśnie szukamy, ale jeśli odpowiedź brzmi „tak”, to koniecznie trzeba ja zawlec do siebie do domu i posłuchać. Uwaga – wymagany jest dość mocny wzmacniacz, o wypełnionym dźwięku. Z Sudgenem, czy Clones Audio będzie pysznie." - Highfidelity

 

PMC DB1 Gold

 

"W brzmieniu DB1 czuć profesjonalny rodowód, albowiem PMC nie mają tendencji do podkręcania dźwięku – ani nie przyśpieszają, ani nie spowalniają, nie ocieplają, nie pogrubiają. Podają całą czystą energię otrzymaną od wzmacniacza i przekazują ją dalej niczym optymalne pudła rezonansowe i linie transmisyjne. Ukazują prawdę o nagraniu, rzeczywisty dźwięk, czas i przestrzeń. Może to wydawać się nieprawdopodobne, lecz większość producentów kolumn, w mniejszy lub większy sposób, ingeruje w barwę, czy w strukturę niskich tonów. PMC pewnie też to robi, ale w możliwie minimalny sposób. Inteligentny sposób. Stąd brzmienie wydaje się być czyste i otwarte, analityczne i odkrywcze (ale do rozsądnych granic). Proporcjonalnie dostrojone.

Brytyjskie monitory dostarczają całkiem sporą selektywność, ale nie przesadzoną. To rzadko spotykana precyzja w odtwarzaniu impulsów i ich równomiernego wygaszania. Bezproblemowo można usłyszeć pojedyncze smyczki w orkiestrze kameralnej, ale już niekoniecznie w rozbudowanej symfonicznej. Struny gitar są odseparowane, dźwięczą osobno, ale we wspólnej harmonii. Widać poszczególne plany, czuć ich gradację i zagęszczenie, lecz daleka głębia jest nieco ograniczona. Co istotne, soprany pomimo, że jasne i rozdzielcze, to nie atakują ostrością. Są na swój sposób wyrafinowane, bo atak blach przekazują pierwszorzędnie, a równolegle nie syczą metalem. Ich czystość fazowa jest urzekająca. Z kolei średnica jest dopełniona, dobrze zróżnicowana, nie wypchnięta to przodu. Bezpośrednia, ale współistniejąca z pozostałymi pasmami. Jest swobodna i naturalna.

And last, but not least – bas. Profesjonalna linia transmisyjna o długości wewnętrznego labiryntu 1,5 metra robi swoje. Mówiąc krótko, dawno nie słyszałem tak obfitego, wielopłaszczyznowego i żyznego basu, a jednocześnie punktualnego i sprężystego jak z tytułowych, bądź co bądź, niewielkich przecież monitorów PMC. No chyba że były to referencyjne kolumny podstawkowe …PMC Twenty5.22. Jakość niskich tonów jest kapitalna! Może nie jest to bas najniższy, ani najbardziej obszerny, lecz posiadający piękny kontur i doskonałe wypełnienie. Moc i ciało.

PMC DB1 Gold to rasowe monitory dla znawców. Adresowane do melomanów, którzy mają już za sobą etap zachwytu efekciarskimi monitorami o podkręconej plastyczności i zamazanym dźwięku. Tytułowe monitory to wulkany energii, ostoja naturalności i holograficznej przestrzeni, podparte ponadnaturalną czystością brzmienia oraz nieprzesadzoną analitycznością. Warunkiem powyższego jest posiadanie mocnego wzmacniacza o organicznym, fizycznym stylu gry" - Stereoikolorowo

 

Dane techniczne:

  • Wykończenie: Neo Black
  • Pasmo przenoszenia: 50 Hz – 25 kHz
  • Czułość: 87 dB/1 W/1 m
  • Długość linii transmisyjnej (ATL): 3 m
  • Impedancja: 8 Ω
  • Głośniki: LF PMC 140 mm | HF Scan-Speak 27 mm
  • Częstotliwość podziału pasma: 2 kHz
  • Połączenia: 2 pary gniazd (bi-amp, bi-wire)
  • Rekomendowana moc wzmacniacza: 40-150 W
  • Wymiary: H 290 mm 11.4 mm x W 155 mm (+6 mm z maskownicą)
  • Waga: 4,5 kg/sztuka

Nasze marki

  • Full Music
  • Viz-Art Automation
  • Anthem
  • Mag-Lev Audio
  • JVC
  • Goldring
  • Gradient
  • Rel Acoustics
  • HiFiMan
  • Audion
  • Rolof Audio
  • Cayin
  • Paradigm
  • Mastersound
  • PureLink
  • XRCD24
  • Acoustique Quality
  • Abyssound
  • Fezz Audio
  • Isol - 8
  • Zavfino
  • Final Audio Design
  • Pmc
  • Genalex
  • Xavian
  • Avid
  • Tung-sol
  • Electro-Harmonix
  • NuPrime Audio
  • Bladelius Design Group
  • Nottingham Analogue Studio
  • Encore
  • Hijiri - Harmonix
  • Auralic
  • Quadral
  • Yaqin
  • BenQ
  • Philips
  • Melodika
  • Vermouth Audio
  • Adeo Screen
  • Triangle
  • Hana Cartridges
  • Onkyo
  • iFI Audio
  • Audiovector
  • Line Magnetic Audio
  • Norma Audio
  • Astell & Kern
  • Peerless-AV
  • Grenton
  • Atoll
  • Cocktail Audio
  • PSVane
  • Nagra
  • FiiO
  • Kauber
  • Enerr
  • Fyne Audio
  • Mullard
  • I-O Data
  • Meze
  • Unison Research
  • Vinyl
  • LD Systems
  • Davone
  • Audiobyte
  • Arcam
  • Mee Audio
  • ArtSound
  • Primare
  • Trenner & Friedl
  • Audio Anatomy
  • Cabasse
  • Brainwavz
  • Wigg Art
  • Nime Audio Design
  • Tannoy
  • Shanling
  • Naim
  • Amina
  • Klipsch
  • Musical Fidelity
  • Premium Sound
  • Feliks Audio
  • Kef
  • Optoma
  • Cyrus
  • Lindy
  • Audio Physic
  • Fram Audio
  • Vitrea
  • Jelco
  • Samsung
  • Pear Audio Analogue
  • Ortofon
  • Falcon Loudspeakers
  • Tellurium Q
  • Chord Electronics
  • Kimber Kable
  • Używane audio
  • German Physiks
  • AudioSolutions
  • Rockna Audio
  • Wireworld
  • Monkey Cable
  • Sovtek
  • Cardas Audio
  • Lumin
  • Hegel
  • ATC Loudspeakers
  • YBA
  • Epson
  • Beyerdynamic
  • Shuguang
  • Audio-GD
  • Trilogy Audio
  • Pro-Ject Audio Systems
  • Sony
  • Tonar
  • Martin Logan
  • Vap
  • Sveda Audio
  • Pioneer
  • Audioform
  • Solid Tech
  • Nagaoka
  • Rha
  • Beniamin Baczewski
  • Synergistic Research