Solid Tech - Radius Solo 2

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Solid Tech
  • Dostępność: Prosimy o tel. w celu potwierdzenia terminu realizacji 513-07-07-30, 537-07-07-30. Prosimy o tel. w celu potwierdzenia terminu realizacji 513-07-07-30, 537-07-07-30.
  • szt.
  • 3 190,00 zł / szt.
  • Niedostępny


Solid Tech - Radius Solo 2, stolik audio

Radius Solo 2 - stolik HiFi szwedzkiej firmy Solid Tech. Nogi z profili aluminiowych, zakończone kolcami. Blaty wykonane z MDF. Dostępne wykończenie w naturalnych fornirach, a także białe lub czarne. Możliwość zamówienia z nogami anodyzowanymi na czarno.

 

Wymiary stolika:

  • Szerokość - 680mm
  • Głębokość - 500mm
  • Wysokość - 460mm

 

Odległość pomiędzy półkami:

  • 319mm
  • Odległość między nogami - 520mm

 

Max obciążenie każdej półki:

  • 60kg

 

Każdą półkę stolika Radius można dodatkowo odizolować od stolika wykorzystując specjalny zestaw sprężyn Solid Tech - Suspension Kit. Dzięki temu uzyskujemy półkę odizolowaną od wibracji w pionie i w poziomie.

Dodatkowo cały stolik zamiast na kolcach, można umieścić na Solid Tech - Discs of Silence, pozwoli to na odizolowanie od wibracji całego systemu HiFi.

 

Solid Tech Radius

 

Solid Tech - Tech Talk


Nasze ponad 15 letnie doświadczenie w optymalizacji najwyższej klasy systemów audio, pozwoliło nam na zaprojektowanie i rozwinięcie systemu podstaw i stolików, które nie są zaledwie ich nośnikiem czy podstawą, ale bardzo ważnym ich elementem, bez którego każdy system jest niekompletny.


Stosując bardzo wydajne izolatory oraz system kontroli rezonansów umożliwiamy naszemu systemowi audio bez przeszkód reprodukować wszelkie emocjonalne i ekspresyjne walory muzyki, co w rezultacie sprawia, że słuchanie staje się prawdziwie High-Endowym odczuciem.


Obecnie większość audiofili jest świadomych wpływu podstaw i stolików (oraz połączenia z nimi) na reprodukcję muzyki.

Przyczyną tego wszystkiego jest rezonans, w jaki wpadają sprzęty takie jak wzmacniacze, odtwarzacze, przetworniki c/a. Sprawia on, że przekaz w zakresie częstotliwości gdzie się pojawia jest zakłócony.


Wielu z nich próbowało stosować w różnych formach gumowe stożki czy też krążki, po czym odkrywali, że nie przynosiło to żadnej znaczącej poprawy dla sceny, separacji instrumentów czy innych aspektów szeroko rozumianego dźwięku. Jedyne co się zmienia to balans tonalny z podkreśleniem konkretnego przedziału częstotliwości.

To może wpłynąć na ogólny balans tonalny całego systemu, w niektórych przypadkach może to być korzystne, jednak w świecie High-Endu dwa minusy wcale nie dają plusa.

Według nas tylko zapewniając optymalne otoczenie, bez żadnego swojego charakteru da się stworzyć system stereo, który pozwoli nam usłyszeć dokładnie to, co jest w nagraniu – nic nie dodając i niczego nie ujmując.

Pytanie: Jakie są podstawowe warunki efektywnego izolowania oraz zapewnienia czystego, niezakłóconego przekazu muzycznego w słyszalnym zakresie częstotliwości?

Odpowiedź: Częstotliwość rezonansu izolatora jest najważniejsza, gdyż to ona sprawia, że izolator działa. Izolator do zastosowań w audio powinien mieć częstotliwość rezonansu poniżej 5Hz. Taka częstotliwość zapewni efektywne działanie bez podbarwień tonów nawet w najniższych rejestrach w audio.
W przeciwieństwie do większości izolatorów dostępnych na rynku, w naszych technologia pozwala na powtarzalną i przewidywalną poprawę niezależnie od warunków, w których pracuje.
Jako przykład można przedstawić gumowy krążek, w którym częstotliwość rezonansu przypada na najważniejsze częstotliwości basu, co sprawia, że częstotliwości poniżej bez żadnych przeszkód przenoszone są na krążek. Ponadto, gdy częstotliwość wibracji pokryje się z częstotliwością rezonansu krążka, modulacja dźwięku wzmacnia się. Przez to nieuniknione jest to, że przekaz będzie ciemniejszy i zaokrąglony.
Na temat stożków wolelibyśmy się w ogóle nawet nie wypowiadać…
Chociaż w tym przypadku kwestia dotyczy raczej sposobu przekazywania wibracji. To nie przypadek, że poważniejsze firmy zajmujące się likwidowaniem drgań nie korzystają z tego typu rozwiązań.
Naturalnie, że twardy i lity stożek nie jest w stanie przeciwstawić się ruchom skręcającym, naprężającym i wyginającym pochodzącym od podłoża. Wręcz przeciwnie – przeniosą te wibracje na sprzęt. Podstawa stożka, jego umieszczenie i materiał z jakiego jest wykonany mają wpływ na to jaki charakter będą miały przeniesione wibracje i w jaki sposób podkolorują reprodukowany dźwięk. Większość stożków jest wykonanych z twardego metalu, dlatego ich częstotliwości rezonansu są wysokie (z brakiem izolacji) co sprawi, że górna część pasma będzie podbita.
To co osiąga się w ten sposób, to nie tyle lepsze warunki dla sprzętu, co po prostu inne, podkreślając w ten sposób inne rejony pasma.

Pytanie: Czym więc jest izolator?
Odpowiedź: Jak sama nazwa wskazuje jest to urządzenie, które sprawia, że jeden obiekt nie wpływa na drugi. Technologia zastosowana w Solid Techu pozwala na drganie jednego obiektu, ale uniemożliwia przeniesienie energii drgań na inny obiekt.

Pytanie: Jakie warunki musi spełnić izolator aby wypełnić powyższe kryteria?
Odpowiedź: Nie trzeba mieć doktoratu z fizyki by zdawać sobie sprawę z tego, że twardy i ciężki obiekt nie ma innego wyjścia niż przenoszenie wibracji na izolowany obiekt. Jako, że wibracje i rezonanse mają niepożądany wpływ na wszystkich poziomach potrzebna jest bezwładność ruchów pomiędzy dwoma obiektami aby zapewnić skuteczną izolację. Wykorzystując zawieszenia na sprężynach i oringach o dużym stopniu bezwładności (o niskiej częstotliwości drgań i o niskim poziomie przenoszenia) na każdym poziomie skutecznie unikamy przeniesienia ruchów skręcających, naprężających i wyginających na elementy systemu.
Jedną z podstawowych zasad fizyki jest to, że energii nie da się zniszczyć, za to może ona się przekształcić w inną formę. Energia (rezonansów w tym przypadku) w wyniku sprężania i rozprężania sprężyny przekształcana jest w ciepło – a jest to forma energii zupełnie nieszkodliwa dla sprzętów audio.

Nasze marki

  • Ubiq Audio
  • Chord Electronics
  • Isol - 8
  • Falcon Loudspeakers
  • Wigg Art
  • ArtSound
  • Kef
  • Pro-Ject Audio Systems
  • iFI Audio
  • Zavfino
  • Trenner & Friedl
  • AudioSolutions
  • Vitrea
  • Encore
  • JVC
  • Cambridge Audio
  • Lumin
  • Asus
  • Tonar
  • Cyrus
  • Pmc
  • Auralic
  • Primare
  • Rha
  • Manger audio
  • Haiku Audio
  • Abyssound
  • BenQ
  • Rel Acoustics
  • Astell & Kern
  • Audio Anatomy
  • German Physiks
  • Vein Audio
  • Lindy
  • Fram Audio
  • Mee Audio
  • Mullard
  • ATC Loudspeakers
  • Sveda Audio
  • Samsung
  • Onkyo
  • Pylon Audio
  • Kimber Kable
  • Cocktail Audio
  • Kauber
  • Rockna Audio
  • Paradigm
  • NuPrime Audio
  • Trilogy Audio
  • Audiobyte
  • Quadral
  • PSVane
  • Audio Academy
  • PureLink
  • Audio Physic
  • Cayin
  • Tung-sol
  • Line Magnetic Audio
  • InFocus
  • Hana Cartridges
  • Epson
  • Pioneer
  • Beyerdynamic
  • Mastersound
  • Advance Acoustic
  • Arcam
  • Anthem
  • Wireworld
  • Jelco
  • Fyne Audio
  • YBA
  • Cabasse
  • Unison Research
  • Beniamin Baczewski
  • Davone
  • Crayon
  • Viz-Art Automation
  • Klipsch
  • Gradient
  • Martin Logan
  • Ahp
  • Peerless-AV
  • Audio-GD
  • Shanling
  • Chord Company
  • HiFiMan
  • Electro-Harmonix
  • Amina
  • Megalith Audio
  • XRCD24
  • Avid
  • Hegel
  • Adeo Screen
  • Optoma
  • Sony
  • Brainwavz
  • Atoll
  • Pear Audio Analogue
  • Musical Fidelity
  • Full Music
  • Signal Projects
  • Fezz Audio
  • Naim
  • Vap
  • Goldring
  • Isotek
  • Sovtek
  • Vinyl
  • Yaqin
  • Audia Flight
  • Nagra
  • Enerr
  • AudioMuzoFans
  • Triangle
  • Audioform
  • Davis Acoustics
  • Norma Audio
  • Tellurium Q
  • Nime Audio Design
  • Buchardt Audio
  • Solid Tech
  • Seura
  • Tannoy
  • Mytek
  • Audiovector
  • Melodika
  • Genalex
  • Mag-Lev Audio
  • Acer
  • Final Audio Design
  • Monkey Cable
  • Feliks Audio
  • Synergistic Research
  • Xavian
  • Audion
  • Ortofon
  • Premium Sound
  • Nagaoka
  • Acoustique Quality
  • Hijiri - Harmonix
  • Używane audio
  • FiiO
  • Cardas Audio
  • Shuguang
  • Nottingham Analogue Studio
  • Philips
  • Meze