Gradient Evidence MK IV (mk4)

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Gradient
  • Dostępność: Na miejscu.
  • para
  • 13 900,00 zł / para


GRADIENT EVIDENCE MK IV (mk4) - kolumny podłogowe z głośnikiem koncentrycznym

GRADIENT EVIDENCE MK IV (mk4)

Gradient Evidence MK IV to kolumny, które można ustawić nawet bardzo blisko tylnej ściany nie tracąc w najmniejszym stopniu na jakości reprodukowanego dźwięku. Niezależnie od tego, w którym miejscu pokoju ustawicie Evidence MK IV, one i tak odwdzięczą się wysokiej jakości dźwiękiem. Mogą one także służyć znakomicie jako fronty w wysokiej klasy systemach kina domowego.

Gradient Evidence to nasz najbardziej uniwersalny model. Jego konstrukcję oparto na tym samym koncepcie co nasz flagowy model - Gradient Revolution. Ten mały brat modelu Revolution znakomicie poradzi sobie w pokojach, w których wiele innych kolumn będzie reprodukować mocno podbarwiony dźwięk.

Gradient Evidence MK IV

Muzyka reprodukowana przez Gradient Evidence Mk IV jest skierowana bezpośrednio na słuchacza, a przez to odbicia dźwięku nie degradują jakości prezentacji. Ten model udowadnia, że właściwe kolumny mogą być używane w każdym pokoju, nawet ustawione blisko tylnej ściany, nawet w bardzo małych pokojach, i to bez degradacji jakości dźwięku.

Gradient Evidence MKIV świetnie sprawdzą się także jako fronty w zestawach kina domowego wysokiej klasy.

SPECYFIKACJA

  • Model - GRADIENT EVIDENCE MKIV
  • Wzór promieniowania - Bass: sferyczny; średnica i wysokie: kardioidalny
  • Pasmo przenoszenia -  45-20000Hz +/-2dB, 29Hz -6dB
  • Impedancja - 4Ω
  • Skuteczność - 86dB/2.83V/1m
  • Rekomendowana moc wzmacniacza - 50-250W
  • Przetworniki - 1x200mm o długim skoku membrany,176mm koaksjalny z                     membraną z włókna szklanego, oraz aluminiową kopułką 25mm
  • Punkty podziału zwrotnicy - 200Hz i 2800Hz
  • Złącza - Podwójne gniazda głośnikowe
  • Dodatkowe cechy -  Regulacja poziomu basu, 3dB
  • Wykończenie - Części drewniane: Wiśnia lub czarny, Tkanina:  czarna                         lub klasyczny brązowy
  • Wymiary (SWG) - 21 × 100 × 30cm
  • Waga - 22kg

 

GODNY NASTĘPCA
Gradient Evidence jest kolejnym dowodem - Revolution był pierwszym – że można zbudować kolumny tak, by nawet ustawienie ich przy tylnej ścianie nie powodowało degradacji jakości dźwięku. Dużą część słyszalnego pasma obsługuje przetwornik jedno-punktowy - głośnik koaksjalny, który zamontowano w specjalnej obudowie, dzięki której uzyskuje się kardioidalną charakterystykę promieniowania fal dźwiękowych. To rozwiązanie wykazuje wiele przewag nad konwencjonalnymi konstrukcjami. Gradient Evidence MK IV dostarczą dźwięk wysokiej klasy niezależnie od miejsca w pokoju, w którym je ustawimy.

PROBLEMY Z KONWENCJONALNYMI KOLUMNAMI
Każda kolumna z przetwornikami zamontowanymi na jej froncie będzie emitować niskie i średnie tony we wszystkich kierunkach. Jeśli taką kolumnę ustawimy blisko tylnej ściany będą powstawać odbicia fal dźwiękowych, które będą docierać do słuchacza z minimalnym opóźnieniem w stosunku do właściwych dźwięków docierających bezpośrednio z głośników. Te właśnie odbicia podbarwiają dźwięk w zakresie średnich tonów, oraz pogarszają stereofonię i precyzję lokalizacji źródeł pozornych. Także poziom głośności niskich tonów w dużej mierze uzależniony jest od miejsca, w którym znajduje się słuchający.

ROZWIĄZANIE GRADIENT'A
Gradient dogłębnie przestudiował wspomniane problemy klasycznie skonstruowanych kolumn głośnikowych a następnie stworzył i oferuje swoim klientom unikalne rozwiązanie. Reprodukcja pasma powyżej 200Hz odbywa się w Gradient Evidence MK IV w specjalnej obudowie. W praktyce rzecz w tym, iż kolumna nie emituje właściwie fal dźwiękowych skierowanych do tyłu. W kolumnach Gradient Evidence MK IV ową „tylną” emisję fal dźwiękowych w zakresie tonów średnich ograniczono o 20 dB co stanowi zaledwie 1% energii dźwięku emitowanego przez kolumnę. W ten sposób zminimalizowano powstawanie odbić nawet jeśli kolumna jest umieszczona blisko tylnej ściany czy też innych przeszkód.

Kształt kolumny minimalizuje także odbicia od samej obudowy, w ten sposób znacząco redukując efekt dyfrakcji. W skrócie: wpływ pomieszczenia na dźwięk, zwłaszcza w zakresie tonów średnich i wysokich pozostaje minimalny, niezależnie od tego w jakim pokoju Evidence pracują, co sprawia, że brzmią niemal tak samo w wielu różnych pomieszczeniach.

PUNKTOWE ŹRÓDŁO DŹWIĘKU
Przetwornik koaksjalny reprodukujący częstotliwości powyżej 200 Hz umieszczono w górnej części frontowej ścianki obudowy. Sześcio-calowa membrana z włókna szklanego odtwarza częstotliwości do 2800 Hz. Tony wysokie od 2800 Hz do ponad 20 kHz są reprodukowane przez jedno-calową kopułkę z aluminiową membraną umieszczoną pośrodku membrany przetwornika średniotonowego. Takie, punktowe źródło dźwięku uznawane jest za niemal idealne z uwagi na znakomitą odpowiedź fazową i amplitudową. Dzięki tym właściwościom uzyskuje się precyzyjną, stabilną i przestrzenną scenę dźwiękową.
BAS SCHODZI DO 30Hz

Niskie częstotliwości poniżej 200 Hz są reprodukowane przez obudowę wentylowaną bas-refleksem strojonym na 27 Hz. Tunel bas-refleksu jest częścią obudowy wzmacniając jej konstrukcję. Port b-r ma swój wylot na tylnej ściance powyżej terminali głośnikowych.


REGULACJA POZIOMU BASU
Regulacja poziomu basu jest bardzo użyteczna funkcją gdy przychodzi nam ustawić kolumny blisko tylnej ściany. Gradient Evidence MK IV wyposażono w dwu-stopniową regulację poziomu basu. To umożliwia słuchaczowi ustawienie właściwego poziomu basu w zależności od ustawienia kolumn w pokoju, ale także w zależności od oczekiwań/gustu danego słuchacza. Dopasowanie poziomu basu do prezentacji średnich i wysokich tonów wykonuje się za pomocą zworki znajdującej się obok terminali głośnikowych.


DOSTRAJANIE WYSOKICH TONÓW
Gdy w ogóle usuniemy zworkę uzyskamy maksymalny poziom basu, ale jednocześnie nieco więcej tonów wysokich. Takie ustawienie sprawdza się znakomicie przy odsłuchach na niskich poziomach głośności i dzięki niemu słuchanie popu czy rocka robi się jeszcze przyjemniejsze.

TAKŻE DO SYSTEMÓW KINA DOMOWEGO
Kolumny Gradient Evidence MK IV zaprojektowano z myślą o wymagających entuzjastach
muzyki, jednakże jest wiele powodów, dla których sprawdzą się one równie dobrze jako fronty w systemach kina domowego.

"...Bas to zawsze mocna strona w przypadku produktów Gradienta. Model Revolution świetnie sobie nim poradził, ale w kontekście topologii OB to było do przewidzenia. Natomiast sporym zaskoczeniem okazały się niepozorne paczki 6.0 tego samego producenta. Jeżeli tylko zapewniło się ich membranom biernym wymaganych 20 centymetrów miejsca, schodziły do samych piekieł, łupały wręcz tektonicznym basem; równie mocnym, zwartym i szybkim co zaskakującym, ale też oszczędnym powyżej poziomu piwnicy. Bogaty w te doświadczenia, po Evidence MK IV spodziewałem się dosłownie wszystkiego, natomiast obstawiałem, że interakcja z moim niespecjalnie przyjaznym pomieszczeniem odsłuchowym będzie znikoma i tu się nie pomyliłem. Fińskie słupy zagrały kompletnie bez dudnienia, co z miejsca przełożyło się na czystość nie tylko basu, ale też wszystkiego powyżej. Natomiast sam dół pasma został bardzo dobrze ‘zrobiony’. W przypadku tego kawałka pasma, nacisk jest położony na jego niższe części, natomiast wyższe składowe nie są ani odrobinę doładowane. To sprawia, że całościowo odbiera się go jako zwinny, szybki i świetnie kontrolowany, ale nie jest wychudzony, bo mięso nad najniższymi oktawami jest jak najbardziej obecne, choć dozowane z umiarem. Da się odczuć, że piwnica jest trzymana w garści, ale też podana w cywilizowany sposób, bo bogactwo barwowe, różnorodność i – z tytułu nieobecnego dudnienia – swoboda robią swoje. Nie tylko nie mam się do czego przyczepić, ale jestem pod wrażeniem..." - Dawid Grzyb, hifiknights.com

Gradient Evidence MK4 - test HiFiKnights

Nasze marki

  • Yaqin
  • Wigg Art
  • Melodika
  • Vein Audio
  • Monkey Cable
  • Mee Audio
  • Rha
  • Isol - 8
  • InFocus
  • Heco
  • Beyerdynamic
  • Audia Flight
  • Shuguang
  • Adeo Screen
  • Audioform
  • Amina
  • Audiovector
  • Klipsch
  • Asus
  • Xavian
  • Soul Note
  • Atoll
  • Vinyl
  • Trilogy Audio
  • Nime Audio Design
  • Audiobyte
  • Triangle
  • Acer
  • Synergistic Research
  • Unison Research
  • Seura
  • Pylon Audio
  • Lindy
  • Audio Anatomy
  • Megalith Audio
  • Samsung
  • Acoustique Quality
  • Tonar
  • Pioneer
  • Tannoy
  • Onkyo
  • Cardas Audio
  • Lavardin
  • JVC
  • Davone
  • Cabasse
  • Cyrus
  • Rel Acoustics
  • Sony
  • Gradient
  • Mullard
  • PSVane
  • Philips
  • Diapason
  • Acoustic Research
  • Cocktail Audio
  • Albedo
  • Definitive Technology
  • HiFiMan
  • Feliks Audio
  • Enerr
  • Oppo
  • Meze
  • Cayin
  • BenQ
  • Nottingham Analogue Studio
  • Anthem
  • Paradigm
  • Polk Audio
  • Pmc
  • Audion
  • Epson
  • Isotek
  • Audio Academy
  • NuPrime Audio
  • Vap
  • Viz-Art Automation
  • Hidizs
  • Goldring
  • ArtSound
  • Arcam
  • Naim
  • Jelco
  • AudioSolutions
  • Premium Sound
  • Brainwavz
  • Ortofon
  • Peerless-AV
  • Musical Fidelity
  • Nagra
  • Cambridge Audio
  • Audio Physic
  • Chord Company
  • Nagaoka
  • Quadral
  • Fezz Audio
  • Haiku Audio
  • Manger audio
  • iFI Audio
  • Buchardt Audio
  • FiiO
  • Advance Acoustic
  • Avid
  • Vitrea
  • Harmonix
  • Kauber
  • Electro-Harmonix
  • Hegel
  • Kimber Kable
  • Ubiq Audio
  • Davis Acoustics
  • Optoma
  • Mastersound
  • Genalex
  • Signal Projects
  • Ultrasone
  • Trenner & Friedl
  • Tellurium Q
  • Solid Tech
  • Mytek
  • Lumin
  • Final Audio Design
  • Pro-Ject Audio Systems
  • PureLink
  • Encore
  • Mag-Lev Audio
  • Rockna Audio
  • Chord Electronics
  • Crayon
  • Line Magnetic Audio
  • Ahp
  • Norma Audio
  • Kef
  • Monitor Audio
  • German Physiks
  • Abyssound
  • Wireworld
  • Astell & Kern
  • Auralic