Crayon CFA-1.2

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Crayon
  • Dostępność: Magazyn zewnętrzny, dostawa 1-3 dni. Magazyn zewnętrzny, dostawa 1-3 dni.
  • szt.
  • 18 900,00 zł / szt.
  • Niedostępny

Crayon CFA-1.2 - cyfrowy wzmacniacz zintegrowany z przedwzmacniaczem gramofonowym

Moc wyjściowa: 64 W/8 Ω | 90 W/4 Ω (muzyczna – 117 W/4 Ω)
Pasmo przenoszenia: 25 Hz – 100 kHz (+/- 0,5 dB)
Stosunek sygnał/szum: >90 dB (Line)
Szybkość narastania sygnału: >25 V/μs

Crayon CFA-1.2 - niezwykły wzmacniacz zintegrowany.

Crayon CFA-1.2 to jeden z tych produktów, które lubimy i cenimy najbardziej. To efekt przede wszystkim pasji, miłości do muzyki, pragnienia zbudowania czegość wyjątkowego. Nie płacimy tutaj za wielkie, światowej sławy logo, czy gigantyczny marketing. Nie ma w nim kosztów wielkich korporacji. Jest tylko to, co konstruktor uznał za ważne, a co dzięki jego wiedzy i doświadczeniu jest najwyższej jakości. Bo pasjonat buduje dla siebie, dopiero później zaczyna myśleć, że można to sprzedać.

"...ROLAND KRAMMER, Crayon Audio – współwłaściciel, konstruktor

Mój partner i ja jesteśmy zaangażowani w audio od początku lat 80. Pomysł na prądowe sprzężenie zwrotne („Current Feedback”) przyszedł mi do głowy w 1985 roku i od 1986 roku budujemy wzmacniacze mocy, które ten koncept wykorzystują. Przez większą część życia pieniądze zarabiałem jednak robiąc coś innego – projektując układy elektroniczne dla przemysłu.
Pomysł na CFA narodził się w 2003 roku. W tym czasie pracowałem w niemieckiej firmie w Regensburgu. To dlatego dopiero w 2006 roku gotowy był pierwszy prototyp, który można było przetestować. Po kilku modyfikacjach, zarówno układu, jak i obudowy, w połowie 2007 roku mieliśmy u siebie gotowych pierwszych 100 sztuk. Kolejnym krokiem były poszukiwania dystrybutorów i dilerów, co – nawiasem mówiąc – wcale nie jest takie proste.
Wiele się od lat 90. wydarzyło. Dużo pracy, przy bardzo małych pieniądzach i wiele problemów, które trzeba było rozwiązać – to tak pokrótce… Największym problemem było znalezienie właściwych ludzi do produkcji i dystrybucji. W 2009 roku otrzymaliśmy od Srajana („6moons.com” – przyp. red.) pierwszą recenzję – to był powód, dla którego zdecydowaliśmy się wykonać „skok wiary” i przekształciliśmy Crayon Audio w Crayon Audio GmbH.

Pierwszy wariant naszego wzmacniacza, CFA-1 miał 40-watową końcówkę mocy. Wydawało się, że osiągnęliśmy sukces. Okazało się jednak, że w płytce drukowanej była ukryta wada. Po tym, jak wiele wzmacniaczy do nas wróciło przyhamowaliśmy sprzedaż, co uderzyło w naszego pierwszego dystrybutora, frankfurcką firmę Hörgesellschaft. Początkowo nie mieliśmy pojęcia o co chodzi. Dziewięć miesięcy symulacji i analiz nie przybliżyło nas do rozwiązania ani o krok. Jeśli nie wiesz, gdzie popełniłeś błąd, nie możesz go poprawić, prawda? To był główny problem. I tylko przypadkowi zawdzięczamy to, że go znaleźliśmy. Kiedy już wiedzieliśmy o co chodzi, błąd był dla nas wyraźnie widoczny – zawiniła zła procedura przygotowania płytki drukowanej. Cóż – po prostu nie wybiera się nieudolnego producenta PCB tylko po to, żeby zaoszczędzić parę dolarów. Przeprojektowaliśmy płytkę i tak powstał zupełnie nowy wzmacniacz – CFA-1.2. To parę słów na początek ..... ;-)

Chciałbym powiedzieć też parę zdań o różnicach między CFA-1 i CFA-1.2 – obydwa były testowane przez Srajana. Przede wszystkim – płytka drukowana jest całkowicie nowa. To stara płytka była problemem. W ponad 50% starych płytek po upływie czasu powstawało zwarcie pomiędzy VCC i GND (zasilaniem i masą – przyp. red.). Tym razem płytkę wykonała firma ILFA z Hannoveru, a obsadziła ją TAUBE Electronic z Berlina. To małe firmy high tech o których wiem, że mogę na nich polegać. Znałem je, ponieważ robiły wcześniej dla nas (kiedy pracowałem w firmie UNITEL) płytki do produktów Pandora International LTD. To były 26-warstwowe PCB z kośćmi FPGA Xilinxa mającymi 1500 nóżek w obudowie z wyprowadzeniami sferycznymi w siatce rastrowej („ball grid array”) i znacznie bardziej zaawansowaną budowę. Firmy te wykonały 5 prototypów bez żadnych błędów. Wszystkie od początku pracowały idealnie. Steve Brett może o tym zaśpiewać piosenkę.... :-)
Teraz impulsowy jest także zasilacz standby. Można go zasilać napięciem od 115 do 230 V, podobnie jak główny zasilacz. Podświetlenie wyświetlacza zmieniliśmy na bursztynowe, ponieważ żywotność białych LED-ów wynosi tylko 1000 godzin. Bursztynowy wyświetlacz będzie działał przez 100 000 godzin. To takie problemy nowoczesności. Myślę, że współczesny marketing przestał mówić prawdę, musieliśmy więc dowiadywać się takich rzeczy na własnych błędach.

Wejście CD ma teraz maksymalny poziom wejściowy +16 dBu (dla odtwarzaczy z napięciem wejściowym powyżej 2 V). Można zmniejszyć w menu jego wzmocnienie do -6 dB. Procesor pozwala na zmianę tylko wysokich i niskich tonów. Zmiany te wymusiło zawieszenie produkcji starszych procesorów ST Micro. Ale to i tak nie miało znaczenia, jako że używam regulacji barwy jedynie dla programowalnego konturu („loudness”), a regulacja średnich częstotliwości i tak nie była używana. Mogę spokojnie powiedzieć, że w nowym wzmacniaczu oprogramowanie jest bardziej wyrafinowane.
Stopień sterujący mostka charakteryzuje się większym wzmocnieniem niż wcześniej. CFA-1 bardziej się grzał – tak się nam przynajmniej wydawało, kiedy stał na mikserze w studio. Dźwięk jest teraz pikantniejszy i żywszy. Poprawiliśmy też parę rzeczy, które wyszły z czasem – jak np. ustawienie warystorów w układzie zabezpieczającym przez skokami napięcia sieciowego. Dioda LED dla Standby i Active Mode jest teraz całkiem zwykła - czerwona dla pierwszego i zielona dla drugiego.
Stosujemy obecnie zasilacz o mocy 320 W (czyli wyższej niż poprzednio) produkowany przez firmę Mean Well. 10 na 100 zasilaczy TRACO, stosowanych przez nas dotychczas, było wadliwych, z kolei zasilacze Mean Well nigdy nas jeszcze nie zawiodły. Dodaliśmy też wyjście z przedwzmacniacza i wymieniliśmy zaciski głośnikowe na WBT-y - wszystkie nowe wzmacniacze będą teraz dostarczane z zaciskami WBT NextGen. Można dzięki temu stosować wtyki bananowe. Tak wygląda sytuacja z CFA-1.2, a proces udoskonalania tego produktu ciągle trwa.

Od samego początku, odkąd powstała pierwsza obudowa – zawsze wykonujemy ją samodzielnie. W przyszłości chcemy wykonywać ją jeszcze lepiej i będzie jeszcze masywniejsza. Chcielibyśmy przygotować też CFA bez nakrętek od góry oraz w innych kolorach. I na koniec trzeba powiedzieć, że nowa wersja CFA-1 jest droższa.
To tak pokrótce…" - więcej na HighFidelity.pl

Dane techniczne producenta

Wymiary (H x W x D): 85 x 438,8 x 312 mm
Waga: 11 kg
Pobór mocy (max): 325 W
Maksymalne napięcie wejściowe (Line/CD): +10 dBu/+16 dBu
Impedancja wejściowa (Line): >10 kΩ
Czułość wejściowa (gramofonowe): 5 mV (MM)/0,8 m(MC)
Wzmocnienie (gramofonowe, 1 kHz): 42 dB (MM)/56 dB (MC)
Dokładność krzywej RIAA: +/- 0,25 dB/25 Hz – 20 kHz
Napięcie wyjściowe (Rec): 2,743 V
Moc wyjściowa: 64 W/8 Ω | 90 W/4 Ω (muzyczna – 117 W/4 Ω)
Pasmo przenoszenia: 25 Hz – 100 kHz (+/- 0,5 dB)
Stosunek sygnał/szum: >90 dB (Line)
Szybkość narastania sygnału: >25 V/μs

W Crayonie możemy:

  •     ustawić wzmocnienie danego wejścia, w krokach co 2 dB, w zakresie od -6 do +18 dB,
  •     zmienić barwy dźwięku – niskie tony przy 100 Hz w zakresie od -14 do +14 dB, co 2 dB oraz wysokie przy 12 kHz, w takim samym zakresie,
  •     ustawić balans między kanałami (co 1 dB),
  •     wybrać typ wkładki dla wejścia gramofonowego (czyli wzmocnienie) – MM lub MC,
  •     określić skuteczność podłączonych kolumn (o czym poniżej),
  •     ustawić kontrast wyświetlacza,
  •     aktywować tryb „loudness”.

 

Nasze marki

  • Optoma
  • FiiO
  • Audion
  • Tannoy
  • XRCD24
  • Sony
  • InFocus
  • Trenner & Friedl
  • YBA
  • Viz-Art Automation
  • Nagaoka
  • Line Magnetic Audio
  • Fram Audio
  • Mytek
  • Mastersound
  • Vap
  • Martin Logan
  • Beniamin Baczewski
  • Wigg Art
  • Anthem
  • Yaqin
  • Używane audio
  • Fyne Audio
  • Quadral
  • Primare
  • Ortofon
  • Lindy
  • NuPrime Audio
  • Nime Audio Design
  • Zavfino
  • Isotek
  • Amina
  • Xavian
  • Kimber Kable
  • Meze
  • Sovtek
  • Final Audio Design
  • Encore
  • PSVane
  • Premium Sound
  • Avid
  • Audiovector
  • Rockna Audio
  • Signal Projects
  • Adeo Screen
  • BenQ
  • Audio Academy
  • Cyrus
  • Audiobyte
  • Gradient
  • Hegel
  • Onkyo
  • Lumin
  • Nottingham Analogue Studio
  • Naim
  • Full Music
  • Beyerdynamic
  • Tonar
  • Tellurium Q
  • Rel Acoustics
  • Rha
  • Nagra
  • Crayon
  • Manger audio
  • Abyssound
  • Cabasse
  • Pear Audio Analogue
  • Pmc
  • Melodika
  • Audia Flight
  • Goldring
  • Hijiri - Harmonix
  • Chord Company
  • Haiku Audio
  • Buchardt Audio
  • Shuguang
  • Sveda Audio
  • Vinyl
  • Davis Acoustics
  • AudioSolutions
  • German Physiks
  • Enerr
  • Audio-GD
  • Brainwavz
  • AudioMuzoFans
  • Shanling
  • Mee Audio
  • Megalith Audio
  • Electro-Harmonix
  • Kauber
  • Musical Fidelity
  • Unison Research
  • Audio Physic
  • Trilogy Audio
  • Isol - 8
  • Astell & Kern
  • Advance Acoustic
  • Klipsch
  • Arcam
  • Ubiq Audio
  • Kef
  • PureLink
  • Falcon Loudspeakers
  • Auralic
  • Tung-sol
  • ArtSound
  • Mag-Lev Audio
  • Peerless-AV
  • Jelco
  • Pro-Ject Audio Systems
  • Synergistic Research
  • Chord Electronics
  • Cayin
  • Pylon Audio
  • Feliks Audio
  • Cardas Audio
  • Monkey Cable
  • Wireworld
  • Vitrea
  • Samsung
  • iFI Audio
  • Paradigm
  • Philips
  • Audio Anatomy
  • Asus
  • Solid Tech
  • Acer
  • Vein Audio
  • Ahp
  • ATC Loudspeakers
  • Atoll
  • Hana Cartridges
  • Genalex
  • Fezz Audio
  • JVC
  • Mullard
  • HiFiMan
  • Pioneer
  • Seura
  • Davone
  • Norma Audio
  • Audioform
  • Triangle
  • Acoustique Quality
  • Cambridge Audio
  • Cocktail Audio
  • Epson