Audio-GD DAC R-28

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Audio-GD
  • Dostępność: Na miejscu. Na miejscu.
  • szt.
  • 4 900,00 zł / szt.

Audio-GD DAC R-28 - wzmacniacz słuchawkowy, przedwzmacniacz i DAC.

R-28 to w przetwornik cyfrowo-analogowy, oparty na drabinkach rezystorowych R-2R w technologii MSB. Przetworniki R-2R pod kontrolą ultra-fast FPGA, to przedstawiciel wielobitowej konstrukcji D/A. Charakteryzują się czystym dźwiękiem, dynamiką i bardzo niskim poziomem szumu kwantyzacji. W DAC`u R-28 Audio-GD użyto 4 modułów R-2R. Urządzenie jest również w pełni zbalansowanym wzmacniaczem słuchawkowym i przedwzmacniaczem. Pełni też funkcję w dyskretnego natywnego dekodera DSD.

R-28 jest wyposażony w 6 wejść cyfrowych: HDMI; BNC 24bit/192KHz; RCA 24bit/192KHz; Optical 24bit/92KHz; I2S 32bit/384KHz; USB 32bit/384KHz; USB Amanero Combo 384. Dzięki nim jest kompatybilny ze wszystkimi popularnymi systemami przesyłu dźwięku cyfrowego. Wejście USB jest obsługiwane przez popularny Amanero Combo 384 32bit/384kHzktóry współpracuje z oscylatorami TCXO.

 

Unikalną cechą wszystkich produktów Audio-GD jest wykorzystanie w budowie części analogowej urządzeń, wzmacniaczy pracujących w domenie prądowej. Analogowy stopień firma Audio-GD opracowała samodzielnie, opierając się na układzie wzmocnienia lustra prądowego. Jednostopniowy wzmacniacz pracujący w domenie prądowej ACSS, zbudowany z elementów dyskretnych, bez kondensatorów sprzęgających w torze audio, charakteryzuje się wysoką szczegółowością jak i niebywale niskimi zniekształceniami. Rozwiązanie ACSS pozwoliło zminimalizować problemy wpływu komponentów elektronicznych na barwę. W torze wzmacniacza nie wykorzystuje się scalonych wzmacniaczy operacyjnych OPA. W tradycyjnych konstrukcjach wykorzystywanych przez większość firm, wzmocnienie jest realizowane w trzech stopniach, co prowadzi do kumulacji zniekształceń i ma wpływ na barwę (diagram poniżej). Priorytetem w konstrukcjach Audio-GD, jest jak najmniejszy wpływ części analogowej urządzenia na dźwięk reprodukowany poprzez przetwornik D/A. Elementy elektroniczne wykorzystywane do budowy urządzeń są bardzo starannie dobierane spośród najlepszych dostępnych, jak i produkowane specjalnie na zamówienie. Wszystkie połączenia wewnątrz obudowy są realizowane za pomocą kabli z czystej miedzi OCC. Nie jest bez znaczenia ręczny proces składania podzespołów i ich wielokrotne testy na różnych etapach produkcji. Gotowe urządzenie jest wygrzewane, a następnie powtórnie testowane przed wysyłką do klienta.

Jednym z kluczowych elementów w wysokiej klasie urządzeń audio jest zasilanie. Audio-GD podchodzi do tego tematu bardzo poważnie. Wszystkie, nawet najtańsze produkty Audio-GD, są wyposażone w wiele dyskretnych stabilizatorów, zasilających indywidualnie moduły składowe urządzeń. Zasilacze impulsowe tak powszechnie stosowane ze względu na swoją wydajność i prostą budowę, nie mogą zapewnić prądu o wysokiej stabilności. Dlatego Audio-GD w swoich produktach stosuje transformatory toroidalne i dyskretne stabilizatory napięcia. Każdy moduł R2R-2 ma dedykowany transformator i sekcje stabilizatorów, osobno dla części cyfrowej i dla każdego kanału części analogowej. Takie rozwiązanie gwarantuje pełną separacje elektryczną modułów. Nie ma niebezpieczeństwa, że prąd zasilania będzie nawet chwilowo niewystarczający, co objawia się w innych urządzeniach słyszalnym ograniczeniem dynamiki, szczególnie w dolnych częstotliwościach pasma odsłuchowego.

Wszystkie produkty Audio-GD są montowane w obudowach aluminiowych. Zapewnia to doskonałe ekranowanie elementów wewnętrznych.

 

Audio-GD ddaje w Wasze ręce produkt głęboko przemyślany, nowatorski, świetnie wykonany z najlepszych dostępnych elementów.

 

Cechy:

  • Skonstruowany w oparciu o 4 moduły R-2R pod kontrolą FPGA ,
  • 6 wejść cyfrowych:
  • Optical neutralne wejście w standardzie SPDIF 24bit/192KHz;
  • RCA neutralne wejście w standardzie SPDIF 24bit/192KHz;
  • HDMI ultra neutralne wejście w 32bitowym standardzie 32bit/384KHz;
  • USB ultra neutralne wejście oparte na Amanero Combo 384 32bit/384KHz;
  • BNC ultra neutralne wejście w standardzie SPDIF 24bit/192KHz;
  • I2S ultra neutralne wejście w 32bitowym standardzie zapewniającym ultra niski jitter 32bit/384KHz;
  • Obsługiwany oversampling: NOS, x2, x4, x8 (zależny od ustawień użytkownika),
  • Pamięć ostatnich ustawień parametrów pracy, przywracana przy włączeniu,
  • obsługiwana gęstość zapisu do 32bit/384kHz (USB),

 

Informacje o FPGA:
FPGA oznacza programowalną logikę macierzy.
FPGA jest stosowana w przetwornikach DAC wysokiej klasy, jak popularny przetwornik ROCKNA WAVEDREAM. Wewnętrzna konstrukcja sprzętu jest w pełni kontrolowana przez złożone oprogramowanie. Ogromną zaletą jest to, że oprogramowanie FPGA można łatwo zaktualizować, wzbogacając je o nowe funkcje lub poprawiając wydajność. Taka konstrukcja jest bardzo elastyczna i przyszłościowa.

Zadania FPGA

FPGA jest odpowiedzialna za:
1. Wysokiej jakości interfejs SPDIF, zastępujący tradycyjne, mniej wydajne układy interfejsu SPDIF, takie jak DIR9001, WM8805 lub AK411X itp.
2. Pełny proces ponownego taktowania w kostrukcji FIFO stosowanym na wszystkich wejściach. W ten sposób dane wyjściowe są w pełni zsynchronizowane z sygnałem zegarowym w celu odrzucenia każdego jittera.
3. Wbudowany oversampling 2X, 4X i 8X orza filtry cyfrowe, a także 4 różne prawdziwe tryby NOS (tylko analogowe filtrowanie 6dB).


0,05% tolerancji w systemie regulacji wzmocnienia

W urządzeniu wbudowane są 4 kanały regulacji wzmocnienia do kontroli balansu. Sterowanie odbywa się za pomocą sygnału cyfrowego, ale zastosowane przekaźniki kontrolują rezystory w obszarze analogowym. Rezystory Vishay lub KOA 0,1% pracują w trybie równoległym, aby uzyskać tolerancję 0,05%.

Zastosowanie DAC (Digital-to-Analog Converter)
Jak sam nazwa wskazuje DAC umożliwia konwersję dźwięku zapisanego w formie cyfrowej na format analogowy. Większość źródeł dźwięku w dniu dzisiejszym to źródła cyfrowe - CD, DVD czy PC. Zazwyczaj te urządzenia posiadają już wbudowane układy DAC, często jednak, zwłaszcza w tanich urządzeniach, są to układy o niskich parametrach. Poza wyjściem analogowym źródło praktycznie zawsze posiada wyjście cyfrowe - optyczne lub coaxialne (w niektórych przypadkach USB). Sygnał cyfrowy z takiego wyjścia siłą rzeczy nie jest przetwarzany przez układ DA w odtwarzaczu - to właśnie tu na scenie pojawia się DAC. Sygnał w czystej postaci cyfrowej trafia do konwertera i dopiero tu następuje konwersja. Dzięki temu, nawet tani odtwarzacz CD może być doskonałym źródłem dla naszego zestawu HiFi. DAC współpracuje z PC na podobnej zasadzie, jak zewnętrzna karta dźwiękowa z wejściem USB.

Zastosowane technologie:

  • Konstrukcja dyskretnego modułu analogowego w pełni zbalansowana bez żadnego wzmacniacza operacyjnego w kanałach sygnałowych - ACSS (Audio-gd Current Signal System).
  • Tor audio pozbawiony kondensatorów sprzęgających w module analogowym.
  • Non-feedback.
  • Transformatory modułu zasilania R-core.
  • aluminiowa obudowa.
  • Montaż przewlekany.

R-28 jest zbudowany z w pełni dedykowanych drabinek rezystorowych w modułach D/A. Dzięki temu R-28 może zaoferować jasny, precyzyjny, dokładny i neutralny dźwięk.

Tryby pracy wejść:
Naciśnij przycisk "Input", aby wybrać źródło wejściowe.
Wejście 1: Wejście HDMI-IIS.
Wejście 2: wejście USB.
Wejście 3: Wejście optyczne.
Wejście 4: RCA - wejście koncentryczne.
Wejście 5: wejście analogowe RCA.
Wejście 6: wejście analogowe XLR.


Tryb wzmocnienia:
Nacisnąć przycisk "Gain", wyświetlacz jedną z liter: "L, H, F".
"L" oznacza jednostkę pracującą na niskim wzmocnieniu (100 kroków i 7DB).
"H" oznacza jednostkę pracującą na wysokim wzmocnieniu (100 kroków i 17DB).
"F" oznacza szybszą zmianę regulacji wzmocnienia (64 kroków), pracując na wysokim wzmocnieniu (17DB).

Tryby wyjść:
Nacisnąć przycisk "DAC/HP", wyświetlacz wyświetli "P" lub "H".
"P" oznacza wyjście urządzenia z XLR/RCA/ACSS z tyłu. XLR i RCA można podłączyć do dwóch wzmacniaczy jednocześnie.
"H" oznacza wyjście urządzenia dla słuchawek na płycie czołowej.

Przełącznik trybu wyjściowego DAC/PREAMP:
Wyłączony: wyjście XLR/RCA/ACSS pracuje jako przyzwoity przetwornik DAC.
Włączony: wyjście XLR/RCA/ACSS działa jako przedwzmacniacz.
Stan tego przełącznika nie wpływa na wyjścia słuchawkowe.


Automatycznie przyciemnianie wyświetlacza:
Wyłączona/wyjęta zworka do automatycznego przyciemniania wyświetlacza.
Proszę nie włączać ani wyłączać zworek, gdy urządzenie jest włączone.

 

Cieplejsze ustawienie dźwięku:
Jednostka ma wbudowane wiele ustawień w FPGa, aby użytkownicy mogli wybierać najlepsze barwy dźwięku w zestawie, ale to wpływa tylko na wejścia cyfrowe.
Włączona 4-stykowa zworka, w celu uzyskania cieplejszego dźwięku. Jest to efekt dla wszystkich wejść.

 

Dane techniczne:

Odstęp sygnału od szumu (S/N Ratio)
  • >120DB
Impedancja wyjściowa
  • 1 ohm / Headphone output
  • 5 ohm / DAC / Preamp output
Moc wyjściowa tylko dla słuchawek powyżej 15Ω
  • 9500mW / 25 ohm
  • 8000MW / 40 ohm
  • 3500MW / 100 ohm
  • 1200MW / 300 ohm
  • 600MW / 600 ohm
Czułość wejścia
  • 0.5 Vp-p(75 Ohms, Coaxial)
  • 19 dBm (Optical)
Wspierane systemy operacyjne
  • Windows, OSX, Linux, ISO
Pasmo przenoszenia
  • 20Hz - 20KHz (< - 0.5DB)
  • 1Hz - 140KHz ( - 3DB amp only )
THD(Whole unit)
  • <0.002% (0DBV output level )
THD (Built in amps)
  • <0.0003% (0DBV output level )
Przesłuch międzykanałowy
  • < 0.05DB
 
Poziom sygnału wyjściowego
  • USB mode & I2S: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz, 176.4kHz , 192kHz, 352.8kHz,384kHz
  • Coaxial mode: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz, 176.4kHz ,192kHz
  • Optical mode: 44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz
 
Wspierane próbkowanie
  • Headphone output: 19V RMS (balance)
  • Preamp Variable output: 10V RMS (balance)
  • DAC Variable output: 5 V RMS (balance)
 
Zasilanie
  • Version 1: 100-120V AC 50/60 Hz
  • Version 2: 220-240V AC 50/60 Hz
 
Moc pobierana
  • 33W
Waga
  • Approximately 7,5KG
 
Rozmiar
  • W360 X L360 X H85 (mm, pełne aluminium )
Akcesoria
  • kabel zasilający
  • kabel USB

Nasze marki

  • AudioMuzoFans
  • Amina
  • Kef
  • Hegel
  • Peerless-AV
  • Shanling
  • Line Magnetic Audio
  • Beyerdynamic
  • Avid
  • Audion
  • InFocus
  • Naim
  • Genalex
  • Chord Company
  • Rha
  • Mag-Lev Audio
  • Pioneer
  • Norma Audio
  • Acer
  • Tonar
  • YBA
  • Advance Acoustic
  • Falcon Loudspeakers
  • Atoll
  • Tellurium Q
  • Pylon Audio
  • Audio-GD
  • Audio Academy
  • Lindy
  • Yaqin
  • Crayon
  • Haiku Audio
  • Quadral
  • Ahp
  • Goldring
  • Fezz Audio
  • Manger audio
  • iFI Audio
  • PSVane
  • Cayin
  • Adeo Screen
  • Wireworld
  • Mee Audio
  • Chord Electronics
  • ATC Loudspeakers
  • Jelco
  • Mytek
  • Wigg Art
  • Audiobyte
  • Nottingham Analogue Studio
  • Melodika
  • Megalith Audio
  • Samsung
  • Cabasse
  • Abyssound
  • Fyne Audio
  • Signal Projects
  • Arcam
  • Buchardt Audio
  • Nagaoka
  • Onkyo
  • Unison Research
  • JVC
  • Sovtek
  • Trenner & Friedl
  • Nagra
  • Ortofon
  • Hijiri - Harmonix
  • Triangle
  • Optoma
  • Encore
  • Primare
  • Audio Physic
  • Davis Acoustics
  • XRCD24
  • Audiovector
  • BenQ
  • Klipsch
  • Full Music
  • Astell & Kern
  • Pro-Ject Audio Systems
  • HiFiMan
  • Vap
  • NuPrime Audio
  • Isol - 8
  • Lumin
  • Cocktail Audio
  • Pear Audio Analogue
  • Tannoy
  • Ubiq Audio
  • Vinyl
  • Zavfino
  • Enerr
  • Isotek
  • Meze
  • FiiO
  • Cardas Audio
  • Martin Logan
  • Tung-sol
  • Kauber
  • Seura
  • Synergistic Research
  • PureLink
  • Vitrea
  • Audioform
  • Asus
  • Kimber Kable
  • Auralic
  • Mullard
  • Sveda Audio
  • Premium Sound
  • Electro-Harmonix
  • Rel Acoustics
  • Cyrus
  • Viz-Art Automation
  • Vermouth Audio
  • Shuguang
  • Nime Audio Design
  • Paradigm
  • Rockna Audio
  • AudioSolutions
  • Philips
  • Anthem
  • Solid Tech
  • Vein Audio
  • ArtSound
  • Beniamin Baczewski
  • Xavian
  • Final Audio Design
  • Brainwavz
  • Hana Cartridges
  • German Physiks
  • Sony
  • Audio Anatomy
  • Epson
  • Trilogy Audio
  • Feliks Audio
  • Pmc
  • Davone
  • Gradient
  • Używane audio
  • Monkey Cable
  • Acoustique Quality
  • Mastersound
  • Fram Audio
  • Musical Fidelity