Klipsch HERESY III

  • Dodaj recenzję:
  • Producent: Klipsch
  • Dostępność: Magazyn zewnętrzny, dostawa 1-3 dni. Magazyn zewnętrzny, dostawa 1-3 dni.
  • para
  • 13 998,00 zł / para
  • Niedostępny
  • Oblicz_raty_duckblue

Klipsch Heresy III - kolumny podłogowe, wysokoskuteczne 99dB, w obudowie zamkniętej. Doskonałe do wzmacniaczy lampowych, hybryd, jak i tranzystorów. Hi-end.

Klipsch Heresy III - to doskonały przykład na ponadczasowość niektórych rozwiązań ze złotych czasów branży audio i systemów stereo.

Duży, 30-to centymetrowy głośnik basowy, tubowe głośniki średnio i wysokotonowe, oraz zamknięta obudowa są w stanie wprawiać nas w osłupienie tym co razem generują i wciągnąć nas w świat muzyki na wiele godzin. Do tego łatwość wysterowania przez praktycznie dowolny wzmacniacz - testowaliśmy je ze wzmacniaczem lampowym na lampach 2A3, o mocy tylko 2x2,5W - oraz brak problemów z buczącym basem dzięki zamkniętej obudowie. Wszystko to w postaci niedużego, niskiego i pochylonego do tyłu pudła. Do naszego salonu dotarła para w wersji Anniversary Edition, w przepięknym fornirze American Rosewood i bardzo ładnymi maskownicami. Podczas pierwszych testów odsłuchowych, okazało się, że mimo ich ewidentnego uroku, warto te maskownice ściągnąć do odsłuchu, bo dość mocno wpływają na brzmienie. Oczywiście kwestią gustu właściciela jest, która opcja bardziej mu się spodoba. My wolimy bez maskownic.

Klipsch Heresy III - kolumna głośnikowa podłogowa

PARAMETRY PODSTAWOWE

  • Moc ciągła     100 W
  • Moc szczytowa     400 W
  • Skuteczność     99 dB
  • Impedancja     8 Ω
  • Pasmo przenoszenia     58-20000 Hz

DANE SZCZEGÓŁOWE

  • Częstotliwość podziału zwrotnicy (średnie)     850 Hz
  • Częstotliwość podziału zwrotnicy (wysokie)     5000 Hz
  • Maksymalny poziom akustyczny (db)     116 dB SPL

PARAMETRY GŁOŚNIKÓW

  • Głośnik wysokotonowy     K-107-TI 1 - 2,54 cm kopułka tytanowa
  • Głośnik średniotonowy     K-53-TI 1.75 - 4,45 cm kopułka tytanowa
  • Gł. niskotonowy     K-28-E 12 - 30,48 cm z włókna kompozytowego

KONSTRUKCJA

  • Typ obudowy     zamknięta
  • Materiał     płyta MDF
  • Wysokość     605 mm
  • Szerokość     393 mm
  • Głębokość     336 mm
  • Waga     20,00 kg

 

"Większość audiofilów na widok takich kolumn będzie wyobrażać sobie dość agresywny zakres średnich i wysokich tonów (tuby) połączony z dość miękkim, pulsującym basem (duże woofery) i dziwną, trudną do opanowania stereofonią (ogólny kształt i nietypowe ustawienie). Tymczasem z tego wszystkiego częściowo sprawdzają się tylko przewidywania dotyczące przestrzeni. Owszem, scena budowana jest na poziomie podłogi, co nie jest do końca naturalne, ale z drugiej strony kiedy ostatnio byliście na koncercie? I gdzie siedzieliście? Jeśli w pierwszym rzędzie, to tutaj wrażenia będą zupełnie inne, ale ja zwykle celuję w dalsze miejsca i najczęściej patrzę na scenę z góry i z pewnego dystansu. Tak samo, jak podczas odsłuchu Heresy III. Wprawdzie potrzebowałem trochę czasu aby się przestawić, ale w pewnym momencie coś mnie ruszyło. Czy to właśnie nie z takiej perspektywy słuchamy muzyki na żywo?! Oczywiście sporo zależy od dokładnych odległości między kolumnami i naszym miejscem odsłuchowym. Można powiedzieć, że mimo drobnej zmiany punktu widzenia, testowane kolumny zachowywały się tak, jak każde inne. Reagowały na zmiany dystansu od ściany czy kąta dogięcia dokładnie tak, jak się tego spodziewałem. Amerykańskie skrzynie potrafią budować przestrzeń z koncertowym rozmachem, szczególnie w kwestii głębi i czegoś, co nazwałbym hojnym dawkowaniem dźwięku. Wiecie, jak babcia nałoży zupy, to aż się z talerza wylewa. Tutaj jest podobnie. Fakt, lokalizacja źródeł mogłaby być bardziej precyzyjna, a scena mogłaby lepiej rozchodzić się na boki, ale to wszystko nieważne, bo Heresy III budują w pokoju taką ścianę dźwięku, że mamy ochotę się w nim zanurzyć. Generalnie czujemy się jak na koncercie i myślę, że ten efekt będzie trudny do powtórzenia w tej cenie. Zresztą, oficjalne odsłuchy trwały zaledwie kilka dni, bo ustawiła się już lista chętnych. Ale ponieważ był weekend, wpadło do nas kilku znajomych, a ich reakcje mówiły same za siebie. Jaka barwa, a jaka przestrzeń... Naprawdę dawno nie nasłuchaliśmy się tylu ochów i achów." - stereolife.pl


P